sunnuntai 23. elokuuta 2009

Ensimmäinen merkintä - matka alkaa

Tervetuloa seuraamaan laiskan sijoittajan sijoitusblogia!

Blogin tarkoituksena on esitellä ajatuksiani sijoittamisesta ja taloudesta. Erityisesti blogissa seurataan sijoitussalkkuni kehitystä ajan mittaan.

Laiska tarkoittaa minun tapauksessani sitä, etten jaksa käydä osakkeilla juurikaan kauppaa, tai olla huolissaan päivittäisistä osakkeiden arvojen vaihteluista. Päästrategiani on siis "osta ja pidä". En kuitenkaan usko täysin tehokkaisiin markkinoihin, enkä myöskään pyri minimoimaan riskejä kaikissa tapauksissa. En edes käytä täysimääräisesti "sijoitusmaailman ainoaa ilmaista lounasta" eli hajautusta.

Minkälainen olen siis sijoittajana?

Yhteenvetona voidaan todeta, että olen aktiivinen ostelija ja erittäin vastahakoinen myyjä. Yritän hyödyntää markkinapsykologiaa siten, että ostan mahdollisimman halvalla, ja pyrin olemaan ostamatta silloin kun näen kuplan merkkejä. En siis ole laiska markkinoiden seurannassa, olen ainoastaan laiska myymään sijoituksiani. Tämän olen perustellut itselleni osin verotuksellisilla seikoilla ja osin myyntien ajoittamisen vaikeudella. Paradoksaalisesti pyrin siis ajoittamaan ostoja, mutta en myyntejä.

Tällä hetkellä osakesalkkuni koko on n. 18000 euroa, jonka lisäksi omistan rahastoja muutaman tuhannen edestä, joten hyvin alkumatkassa ollaan. Mikä olisikaan parempi hetki aloittaa blogin kirjoittaminen, vai mitä?

Pyrkimyksenäni on päivittää blogia noin kerran viikossa, ja jatkaa tätä hamaan tulevaisuuteen. Seuraavissa merkinnöissä kerron tarkemmin sijoitussalkkuni sisällöstä, lähtökohdistani, ja tavoitteistani.

1 kommentti:

  1. Rikastuin tämän ohjelmoidun hakkeroidun pankkiautomaatin kanssa
    Yliopiston valmistumisen jälkeen ei ollut työpaikkoja, joten päätin aloittaa pienyrityksen, mutta rahaa ei ollut tarpeeksi. Lopetin yrityksen, siitä tuli minulle erittäin vaikeaa, koska olin vanhempieni ja vanhempieni ainoa lapsi. He ovat molemmat vanhoja, he uskovat päivittäiseen ruokavaliooni. Eräänä päivänä Internetissä surffaillessa sain viestin siitä, kuinka tämä UUSI VAIHTETTU ATM -KORTTI voi hakata pankkiautomaatin ja nostaa suuren summan rahaa, joten otin sinuun yhteyttä sähköpostitse. Yllätyksekseni sain kortin muutama päivä sen jälkeen, kun olin maksanut kortista pienen maksun. Tämä tyhjä pankkikortti on hämmästyttävä ja kaunis tuote. En koskaan uskoisi, että kaikki asiat, jotka minulla on tänään, voidaan hankkia tällä suurella ilolla sydämessäni, joten tuon hyviä uutisia ... Elämä on positiivista ja kärsivällistä, uskoen, että suuret asiat ovat mahdollisia ja voivat tapahtua muutamassa sekunnissa. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD muutti elämäni ... Luojan kiitos voit lähettää sähköpostia VIA: lla (brainhackers@aol.com)

    VastaaPoista